Aktivitetsmedarbejder til Aktiviteten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Inspireres du i det borgernære arbejde og samarbejde, hvor vi lykkedes i det forebyggende og sundhedsfremmende arbejde - når borgernes livsvilkår vedligeholdes og udvikles ved hjælp af målrettede identitetsskabende aktiviteter?  Så kan det være dig der er vores nye Aktivitetsmedarbejder. 

Træning & Aktivitet; Aktiviteten søger barselsvikar, der er uddannet Social og Sundhedsassistent eller har anden sundhedsfaglig uddannelse. 

Stillingen er på 34 timer om ugen med tiltrædelse pr. 1.maj 2024 eller snarest mulig herefter. 

Aktiviteten er bl.a. en alsidig, kreativ og dejlig arbejdsplads i naturskønne omgivelser med fælleskaber, engagerede borgere og pårørende, fleksible og imødekommende kollegaer og ledere og høj grad af medindflydelse” Citat: Aktivitetsmedarbejderne 2024.

Betydning for den gode hverdag

Som aktivitetsmedarbejder er din opgave central i forhold til aktivitetens brugere, pårørende, samarbejdspartnere og ledere. Du varetager primært følgende opgaver:

  • Er kontaktperson for et antal borgere og deres evt. pårørende. Kontaktpersonen har i samarbejde med kollegaer og borgere, ansvar for at afdække borgernes ressourcer og begrænsninger samt udarbejde og følge op på borgernes handleplaner. Målet er bl.a. at støtte borgere og deres evt. pårørende, så de har mulighed for at mestre eget liv bedst og længst mulig.
  • Initiere og deltage i det tværfagligt samarbejde.
  • Planlægning og gennemførelse af identitetsskabende aktiviteter der imødekommer borgernes og deres evt. pårørendes handleplaner.
  • Dokumentere den sundhedsfaglige indsats.
  • Er opmærksom på, at Aktivitetens brugere og deres evt. pårørende trives og at kontakte det øvrige personale eller andre samarbejdspartnere hvis der er problemer. 

Der gives tid til dokumentationsarbejde, forberedelse, sparing og videndeling. Der er høj grad af mulighed for faglig og personlig udvikling.

Du har meget indflydelse på din opgaveløsning, fordi du i samråd med din nærmeste leder, dine kollegaer og borgerne selv tilrettelægger dit arbejde.

Dine kompetencer 

Dit engagement, gode humør, din faglighed og din positive tilgang til opgaveløsningen skaber tryghed i Aktiviteten. Du har overblik og er god til at prioritere. Du evner, at holde styr på opgaverne og har god fornemmelse for i hvilken rækkefølge opgaverne kan løses. Du har ordenssans, er omstillingsparat og kreativ. Du kan både stå fast og samtidig være fleksibel og trives i en omskiftelig hverdag. Både i skrift og tale kommunikerer du tydeligt og enkelt. Da du som aktivitetsmedarbejder har mange kontaktflader forventer vi, at du er udadvendt og trives godt i samarbejdet med mange typer af mennesker. 

Du må gerne være kompetent indenfor aktivitetsarbejde, hverdagsrehabilitering, geriatri, demenssygdom el.a. Relevante kompetencer for stillingen er; sundhedsfaglig viden og indsigt, sundhedspædagogisk viden og indsigt, gerne med færdigheder eller kompetencer indenfor f.eks. husflid, håndværk og/eller kulturel forståelse.

Hvem er vi 

Aktiviteten er en arbejdsplads med et tydeligt værdiggrundlag

Hvert menneske betragtes som unikt og mødes med en anerkendende tilgang. Medmenneskelig respekt og ligeværdighed er essentielt i mødet med borgeren, pårørende, samarbejdspartnere og ledere”.

Aktiviteten er en afdeling i virksomheden Træning & Aktivitet, hvor der i alt er ca. 65 ansatte. Aktiviteten er Halsnæs kommunes visiterede aktivitetstilbud. Et forebyggende og sundhedsfremmende tilbud primært målrettet voksne borgere med let til moderat fysisk, psykisk, mentalt og/eller social funktionsnedsættelse. Desuden tilbydes aflastning af pårørende. Aktiviteten tilbyder også aktiviteter i og ved borgers hjem, - en ydelse der primært er målrettet borgere med moderat til svær funktionsnedsættelse.

I Aktiviteten er dagene aldrig ens. Tæt på skov og strand, i en dejlig have, i et til opgaven velindrettet hus, i Hundested/Lynæs finder du Aktiviteten, hvor anderkendelse og samarbejde er betydningsfulde nøgleord. Her møder du på en uge ca. 135 engagerede borgere, deres evt. pårørende og 16 dygtige, smilende og motiverede kollegaer og ledere. Alle med forskellig faglig baggrund f.eks. social – og sundhedshjælper og -assistenter, psykomotorisk terapeut, sygeplejeske, socialpædagoger, blomsterbindere, akademiker og der er rig mulighed for tæt samarbejde med Træning & Aktivitets øvrige medarbejdere; ergo – og fysioterapeuter, demenskonsulenter, administration, servicemedarbejdere og ledelse. Du vil også indgå i samarbejder med frivillige tilknyttet Aktiviteten. 

Aktiviteten tilbyder borgerne forskellige ydelser og dine arbejdsopgaver og vagter vil blive tildelt inden for afdelingens rammer, naturligvis med hensyntagen til dine ønsker og kompetencer og afdelingens drift. Borgerne kan visiteres til; ”Fremmøde i Aktiviteten” på hverdage i dagtimerne og i de tidlige aftentimer henholdsvis mandag, onsdag og torsdag. Borgerne kan på hverdage i dagtimerne også visiteres til ”Aktiviteter i og ved borgers hjem” og pårørende kan visiteres til ”Støtte og vejledning”. 

For at sikre en god og tryg start på ansættelsesforholdet bliver du tildelt en mentor, der vil sørge for en god introduktion. Du vil ligeledes blive undervist i brug af kommunens IT-system og fagskemaer. 

Løn og ansættelsesvilkår
Sker efter gældende overenskomst samt principperne om Ny løn
 

Kontakt

Områdeleder Anne-Marie Sejr, tlf.: 51 67 54 16 eller tlf.: 40 21 63 65.
Telefontid kl. 8.00-9.00 og kl. 12.30-13.00.

Ansøgningsfrist: 17.4.24 kl. 9.00
Ansættelsessamtaler afholdes henholdsvis d. 22.4.24 og 23.4.24.

 Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Nørregade, 87, 3390 Hundested

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6023356

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet